عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 25 شهريور 1397
بازدید : 30
نویسنده : بهزاد اکبرپور

 

طرح های ارزان برای دکوراسیون منزل شما

دکوراسیون

 

 

ایده هایی که در این مطلب به شما ارائه میکنیم بسیار ساده و قابل اجرا هستند .با ما همراه باشید

 


1. یک صندلی

 

دکوراسیون

 


در اطراف همسایگی خود رانندگی کنید و از بین وسایلی که هماسایگان دیگر لازم ندارند و بیرون گذاشته اند حتما یک یا دو صندلی پیدا میکنید .صندلی را با کاغذ سنباده صاف کنید و آن را رنگ کنید رویه صندلی را با پارچه 7.62 سانتی متری بپوشانید و آن را در چارچوب صندلی جا بیندازید . برای اینکه استعداد بیشتری به خرج بدهید پشت صندلی را با حک کردن حروفی زیبا تزیین کنید.

 

 

2-ساخت یک اثر هنری

 

دکوراسیون

 


میتوانید با استفاده از گچبریهای پیش ساخته یک اثر هنری زیبا به این شیوه خلق کنید

 

 

3.استفاده از کاغذ دیواری

 

دکوراسیون


یک گوشه زشت را با کاغذ دیواری بپوشانید طرح های بزرگ و زیاد باعث میشود تا منظره کمترزشت و بهم ریخته بنظر بیاید استفاده از یک نوع کاغذ دیواری در دیوارها و سقف شیبدار، فضای اتاق را یک دست میکند.

 


4.تکه ها و قطعات

 

دکوراسیون

 


اگر یک میز کشو دار آنقدر زشت و بنجل است که دیگر نمی توان از آن استفاده کرد یکی از کشو های آن را بعنوان یک تابلو با خاصیت آهن ربایی استفاده کنید . قطعات و لوازم آن را بکنید و بعد کشو را رنگ کنید. یک تکه فلز به اندازه داخل کشو ببرید و روی آنرا با کاغذ کادو روکش کنید و یک تابلو اعلانات زیبا خلق کنید.

 

 

5.هنر پارچه

 

دکوراسیون

 

دکوراسیون

 



تعدادی از پارچه های مورد علاقه تان را جمع آوری کنید و آن را در یک مجموعه قاب هایی که شکل متفاوتی دارند به نمایش دراورید.

 

 

6.وصله دوزی خلاقانه

 

دکوراسیون

 


با استفاده از تخته های قدیمی صفحه هایی زیبا که کتاب ها را نگه میداررند بسازید . نمیتوانید آنها را در مغازه ها پیدا کنید؟ میتوانید از خیلی وسادل دور افتاده چیزی شبیه این را برای خودتان بسازید .کمی به اطرافتان دقت کنید

 

 

7.تزئین دوباره با پارچه

 

دکوراسیون

 

شیشه ی درهای کابینت خیلی برفکی و جرم گرفته شده ؟محتوای درون کابینت را ببا پوشاندن شیشه ها به وسیله پارچه طرح دار پنهان کنید.پشت هر کدام از درها پارچه را روی شیشه ها بکشید وبا استفاده از گیره ها آن را به لبه قاب چوبی محکم کنید.برای مرتب به نظر رسیدن نمای داخل گیره ها را با روبان بپوشانید.

 

 

8.طاقچه

دکوراسیون

 

دکوراسیون



طاقچه های مینیاتوری کوچکی درست کنید. با میتوانید از تکه های چوب پایه تخت و یا مبلهای بزرگ این قطعه ها را جدا کنید و روی آن یک قطعه چوب ساده برش دهید . این تاقچه هارا بسازید

 

 

9.هدف جدید

 

دکوراسیون

 


به دوباره اندیشیدن به چیزهای کهنه و قدیمی زندگی نو ببخشید
این ماکت کره زمین زمانی در اتاق زیر شیروانی بود اما حالا گلدان مرکزی و پر از گل های عطری است.

 


10. آویز

دکوراسیون

 

 

این اجسام گرد در دو انتهای چوب پرده بسته شده بودند اما الان آنها را به دیوار پیچ کرده ایم و بعنوان چوب لباسی استفاده میشوند.رنگ زینتی و زیبا به چوب لباسی طرحی زیباتر میدهد.

 

 

11.خلق کنید

 

دکوراسیون

 


برای خلق کار هنری دست ساز با صرف کمی مهارت نمدهای خریداری شده را در قاب هایی با رنگ های تیره نصب کنید و بعد مجموعهای از عکس ها و تصاویر را با کاذ درست و درون قاب ها بچسبانید سوزن های چسبناک و تزیینی و قطعات ربان منظره را کامل میکند.

 

 

12. جزییات مرتب

 

دکوراسیون

 


این جعبه های سایه دار کوچک در دسته های 2 تایی هستند. از سب چوب و یا چسب ناخن برای چسباندن یک ردیف نرده به انتهای آن ها استفاده کنید و بعد هر قطعه را رنگ کنید.

 

 

13. باغچه جدید

 

دکوراسیون

 

با استفاده از قطعات تزیینی اضافی یک جعبه تزیینی گیاهی خیره کننده درست کنید با یک جعبه تزیینی بزرگ و مسطح شروع کنید و درون آن کمی شن بریزید آن را رنگ کنید و بعد پایه ها را جایگذاری کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون منزل , دکوراسیون اتاق , دکوراسین نشیمنی , دکوراسیون اتاق خواب ,
تاریخ : دو شنبه 12 شهريور 1397
بازدید : 18
نویسنده : بهزاد اکبرپور

ایده هایی برای چیدمان قاب عکس روی دیوار و دکوراسیون منزل

 

دکوراسیون منزل با استفاذه از قاب عکس

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که روی دیوار یک اتاق ترکیبی از قاب عکس های مختلف توجه تان را جلب کند؛ ترکیبی که در عین سادگی زیبا به نظر برسد و هر بیننده ای را به خود جذب کند. در ادامه چند نکته کلیدی درباره چیدمان قاب های دیواری در سایزها و شکل های متفاوت را مرور می کنیم. این نکات به شما کمک می کند تا با به کارگیری حس هنری و خلاقیت خود، دیواری ساده را به دیواری خارق العاده تبدیل کنید.

 

دکوراسیون و چیدمان قاب عکس,چیدمان قاب عکس روی دیوار

نکاتی کلیدی درباره چیدمان قاب های دیواری

 

نگاهتان را به دیوار بدهید

اولین گام در چیدمان قاب عکس روی دیوار، مشخص کردن خط نگاه است، زیرا قاب عکس ها باید کمی بالاتر از خط نگاه نصب شوند. خط نگاه جایی است که بیننده در حالت ایستاده یا نشسته به صورت مستقیم به یک جسم نگاه می کند. خط نگاه در مناطقی مانند راهروها در حالت ایستاده و در مناطقی مانند اتاق نشیمن در حالت نشسته و در اتاق کودک متناسب با قد کودک محاسبه می شود.

 

در صورتی که می خواهید از یک قاب عکس تک برای تزئین یک دیوار بزرگ استفاده کنید به نکاتی مانند اندازه قاب عکس نسبت به سایر اجزایی که در کنار دیوار هستند و مواردی که در اطراف قاب استفاده می شود، دقت کنید. اگر قرار است قاب عکس دیواری شما در فضای بالای یک کاناپه نصب شود، حتما باید جای قرارگیری قاب ها را متناسب با کاناپه تنظیم کنید. در این حالت اگر گالری قاب عکس شما نسبت به مبلمان بزرگ است، فاصله این گالری نسبت به مبلمان باید کمتر و برعکس اگر گالری شما نسبت به مبلمان کوچک است، فاصله گالری از مبلمان باید بیشتر باشد.

 

دکوراسیون و چیدمان قاب عکس,چیدمان قاب عکس روی دیوار

قاب عکس ها باید کمی بالاتر از خط نگاه نصب شوند

 

رنگی نشوید!

سعی کنید فریم های انتخابی شما در یک طیف رنگی باشد. منظور از طیف رنگی مشابه این نیست که عینا رنگ ها تکرار شود، در چیدمان و ایجاد ارتباط میان قاب عکس ها، محتوای آنها را نیز در نظر بگیرید. مثلا عکس سفرها، عکس های سیاه و سفید، کارت پستال ها یا ... و بر اساس آن محتوا قاب ها را کنار هم بچینید تا با هم معنا پیدا کنند. اما در صورتی که سبک و رنگ های مختلفی را در نقاشی ها یا تصاویر خود داشتید،

 

روی فریم های یکنواخت برای ایجاد یک تصویر هماهنگ تمرکز کنید. این موضوع کمک می کند گالری تان شبیه یک سبد پر از اشیا با رنگ های مختلف نباشد. توازن کلی اتاق را در نظر داشته باشید. دکور شلوغ یک دیوار و خالی ماندن سایر دیوارها نظم و تعادل اتاق را بر هم می زند. شما می توانید برای چیدمان یک دیوار بزرگ از 4 قاب کوچک در یک سمت و از 2 قاب متوسط و متوازن در سمت دیگر استفاده کنید.

 

دکوراسیون و چیدمان قاب عکس,چیدمان قاب عکس روی دیوار

روی فریم های یکنواخت برای ایجاد یک تصویر هماهنگ تمرکز کنید

 

با قاب های همسان چه کنیم؟

اگر شما 4 یا تعداد زوجی قاب عکس دیواری همسان و هم شکل دارید، می توانید آنها را به صورت شبکه ای طوری کنار هم بچینید که شکل گرافیکی به خود بگیرند. این یک راه حل عالی برای زمانی است که چند قاب هم اندازه دارید. در این حالت اندازه دقیق حرف اول را می زند اما متوجه باشید اگر یکی از قاب ها سهوا از جایی که باید قرار بگیرد، کمی فاصله داشته باشد کل مجموعه جلوه خود را از دست می دهد.

 

ایده دیگری که در چیدمان قاب عکس روی دیوار می توان از آن استفاده کرد، نصب قاب های هم اندازه به صورت افقی با رعایت فاصله 5-4 سانتیمتر در کنار یکدیگر روی دیوار است. خطوط افقی غالبا فضا را عریض تر نشان می دهند و بر غیر رسمی بودن آن تاکید دارند. چیدمان قاب عکس های دیواری به این صورت تاثیر آرامش بخشی روی محیط دارد و عرض اتاق را کشیده تر نشان می دهد. در نتیجه این نوع چینش برای اتاق های کوچکتر بسیار مناسب است.

 

ایده هایی برای چیدن قاب عکس روی دیوار,ایده هایی برای نصب قاب روی دیوار

می توانید قاب ها را به صورت شبکه ای طوری کنار هم بچینید که شکل گرافیکی به خود بگیرند

 

عمودی، قطری یا هیچ کدام؟

آیا شما از طرفداران هرج و مرج سازمان یافته هستید؟ اگر تمایل دارید با خلق روشی نوین خود و دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، قاب عکس های هم اندازه خود را به صورت عمودی روی دیوار مورد نظر نصب کنید. خطوط عمودی دیوار را بلندترنشان داده و جلوه شیک و رسمی تری دارند. تاکید بر خطوط عمودی با نصب قاب عکس دیواری ارتفاع اتاق را بلندتر جلوه می دهد. نصب قاب عکس های دیواری به صورت قطری هیجان و پویایی ترکیب بندی را افزایش می دهد. این تکنیک به خصوص برای راه پله ها بسیار مناسب است.

 

در این روش قاب عکس های خود را به صورت بالا پایین و پله ای نصب کنید. آویزان کردن آثار به صورت قطری فضا را پویا و هنری جلوه می دهد. اگر هیچ کدام از قاب عکس های دیواری نسبت به بقیه بزرگتر نیست، قابی را در مرکز قرار دهید که دارای رنگ و با قاب تیره تری است. اگر یک قاب ضخیم، پر تزئین و زیبا دارید، بهتر است آن را به تنهایی روی دیوار قرار دهید و هیچ تابلوی دیگری را کنار آن قرار ندهید. قاب عکس های خود را داخل یک باکس قرار دهید. این شیوه خصوصا زمانی که تعداد قاب عکس های شما محدود است، جواب می دهد.

 

ایده هایی برای چیدن قاب عکس روی دیوار,ایده هایی برای نصب قاب روی دیوار

در این روش قاب عکس های خود را به صورت بالا پایین و پله ای نصب کنید

 

حالا وقت شروع است

شروع کار گالری دیواری می تواند یک کار بسیار پیچیده باشد. امکان اشتباه در آن خیلی زیاد است و قطعا شما دوست ندارید راه اشتباهی را در پیش بگیرید. بهترین راه برای این که کمتر دیوار را سوراخ سوراخ کنیم، این است که مقوا یا کاغذهایی را به ابعاد قاب عکس های خود ببریم و از آنها به عنوان الگو استفاده کنیم. توجه کنید این الگوها حتما هم اندازه تابلوها و به تعداد لازم باشد. بزرگترین قطعه کاغذی را انتخاب کنید و روی دیوار نصب کنید. بزرگترین تصویر همیشه فرمان دهنده چشم برای دیدن باقی تصاویر است. هر دیوار گالری به چنین فرمانروایی نیاز دارد. کاغذ را با نوار چسب خیلی نرم و آرام بچسبانید. سپس بقیه قطزعاترابه پیروی از فرمانده نصب کنید.

 

اندازه و جهت گیری قاب ها را با دقت ببینید و بهترین جهت را برای تصاویر انتخاب کنید. اگر فضایی خالی و بدون قالب ایجاد شده اصلا نگران نباشید، استفاده از آینه ای زیبا رنگ و بوی خلاقانه ای به گالری شما خواهد داد. سعی تان بر این باشد که فواصل 4 الی 5 سانتیمتری بین قطعات حتما رعایت شود. باز هم کمی دور بایستید و نگاه کنید. شکاف بین قاب ها برابر است؟ اگر چیدمان نامتعارف و عجیبی نمی بینید مرحله بعد را شروع کنید. فریم ها را با همان ترتیب کاغذهای برش خورده چسبیده به دیوار، روی زمین بچینید. همه چیز برای گالری هنری شما آماده است. فریم ها را روی جای منتخب نصب کنید.

 

در چیدمان قاب عکس روی دیوار توجه کنید مجموعه عکس های تیره تر را در قسمت هایی که نور کافی دارند و یا از نورپردازی استفاده شده است و مجموعه عکس های روشن را در قسمت های تاریک تر خانه جانمایی کنید. بعد از نصب قاب ها در فرمت دلخواه، نورپردازی را برای تاثیرگذاری بیشتر مجموعه روی دیوار در نظر داشته باشید. برای ایجاد جلوه بیشتر سعی کنید جهت نور به سمت دیوار تابیده شود و همچنین از نورپردازی های خیره کننده خودداری کنید زیرا در تزئینات دیوار نور نباید خیره کننده باشد. حالا کمی عقب بایستید و از گالری دیواری خود لذت ببرید.

 

منزل



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون منزل , قاب عکس , چیدمان قاب عکس , دکوراسیون منزل با قاب عکس ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 27
نویسنده : بهزاد اکبرپور

 

اصول چیدمان منزل, چیدمان خانه های امروزی

 

تعیین محل وسایل و مبلمان منزل یکی از مرعوب کننده ترین و مهمترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون منزل است. به خصوص اگر فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم، باید برای چیدن وسایل بیش از پیش ظرافت به خرج دهیم.

سه موقعیت زیر از جمله حالتهای معمول در منازل هستند که میتوان تعدادی از اصول اولیه دکوراسیون را بر اساس آنها شرح داد.

اتاق نشیمین :
هنگامی که لوازم اتاق نشیمن را میچینید، یک روش ساده انتخاب مرکز توجه یا نقطه تمرکز برای اتاق است. این نقطه، در واقع مرکز ثقل اتاق است و وسایل باید درست در مقابل این قطعه مهم چیده شوند. به این ترتیب شما باید مراحل زیر را طی کنید.

 

 

۱- نقطه تمرکز را انتخاب کنید. شومینه، پنجره های بزرگ یا میز تلویزیون و چیدمان وسایل و مبلمان را در اطراف آن انجام دهید. این نقطه تمرکز باید به دیوار تکیه داشته باشد و مبلمان دور از دیوارها چیده شوند تا فضایی خودمانی و گرم ایجاد شود.

۲- صندلیها و مبلها را بیش از حد از یکدیگر دور نگذارید تا مهمانان شما بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند.

۳- محل میز را طوری انتخاب کنید که در دسترس تمام نشستگان باشد. در صورت امکان در نزدیکی هر مجموعه مبل، یک چراغ پایه دار یا آویز بلند قرار دهید.

۴- بین میز کوتاه قهوه خوری و کاناپه جای پای کافی در نظر بگیرید. کافی است که این دو بین 35 تا 45 سانتیمتر با یکدیگر فاصله داشته باشند

۵- ارتفاع میزهای عسلی باید حداکثر تا دسته صندلی یا مبلی که در کنار آن قرار دارد، باشد.

۶- محلی برای رفت و آمد آسان و به عرض چند دسیمتر در اطراف وسایل درنظر بگیرید.

 

 

اتاقهای چند منظوره:
چیدن وسایل در اتاقهای بزرگ یا ناهارخوری و نشیمنهای یکسره در آپارتمانهای امروزی کار نسبتا مشکلی است. زیرا نه تنها باید بدانیم از کجا شروع کنیم، بلکه باید کاربردهای مختلفی را در یک چهارچوب واحد بگنجانیم.

۱- شما در یک اتاق چند منظوره باید برای هر بخش از فضا، یک ویژگی غالب در نظر بگیرید. برای مثال بخش غذاخوری را بر روی یک ویترین یا قفسه ظروف زیبا و بخش نشیمن را بر روی میز تلویزیون متمرکز کنید. در صورت امکان این دو بخش را در نقطه مقابل هم قرار دهید تا وزن ترکیب بندی اتاق متعادل بماند.

۲- با قرار دادن ماهرانه مبلمان، دیواری طبیعی میان دو بخش اتاق ایجاد کنید. با قرار دادن کاناپه یا یک جفت صندلی به طوری که پشت به محل غذا خوری باشد یا قرار دادن یک پاراوان میتوانید دو بخش اتاق را از یکدیگر جدا کنید.

۳- هماهنگی و توازن را فراموش نکنید. با قرار دادن دو یا چند شیء کوچک در مقابل اشیاء بزرگ و کنار هم قرار دادن صندلیها و ساختن مجموعه هایی از لوازم تزئینی میتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

۴- برای مشخص و جدا کردن هر قسمت از قالیچه های کوچک مناسب با فضا استفاده کنید.

 

 

۵- توجه کنید که دور میز غذا خوری فضای کافی برای عقب کشیدن صندلی و نشستن داشته باشد. این فضا از هر طرف باید حداقل 90 سانتی متر باشد.

۶- مبلها باید طوری قرار بگیرند که رسیدن و نشستن بر روی آنها به سادگی امکان پذیر باشد و محل عبور و مرور برای مهمانان و میزبان موجود باشد.

اتاق خواب :
اگر از شکل قرینه ای که در اکثر اتاقهای خواب با یک تخت و دو میز عسلی ایجاد میشود، خسته شده اید، کمی از ابتکار خود بهره گرفته و این فضا را به محلی آرام بخش و شادی آور تبدیل کنید.

۱- تخت را طوری قرار دهید که در اطراف آن فضای کافی برای عبور وجود داشته باشد. تخت، نقطه تمرکز چیدمان اتاق خواب است. اگر تخت تا حد امکان از کمد فاصله داشته باشد، استفاده از این دو فضا ساده تر خواهد بود.

۲- برای گرم و راحت کردن فضا از قالیچه های نرم و کوچک در کنار تخت استفاده کنید.

۳- انتخاب و چیدمان لوازم تزئینی شخصی، گلدان کوچک با گلهای طبیعی و چراغ خواب میتواند دو عسلی را به دو فضای متفاوت تبدیل کند.

۴- یک تابلو آرامش بخش که عرض آن لااقل یک سوم عرض تخت باشد، در بالای تخت نصب کنید. به طوری که بیشتر به تخت نزدیک باشد تا سقف.

۵- اگر در پایین تخت فضای کافی وجود دارد، یک نیمکت یا صندوق زیبا در این قسمت قرار دهید یا یک میز کوچک و مبل راحتی در گوشه مقابل تخت قرار دهید.

 

۶- نور موضعی در اتاق خواب بهتر از نور یک چراغ سقفی است. در صورت تمایل میتوانید از هردو استفاده کنید. چراغهای پایه دار یا آباژورهای آویز با سیم بلند که در گوشه اتاق نصب میشوند نیز به ایجاد فضایی مناسب برای استراحت کمک میکنند.

 

اصول چیدمان منزل, چیدمان خانه های امروزی

 

اصول چیدمان منزل, چیدمان خانه های امروزی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون منزل , دکوراسیون اتاق , دکوراسین نشیمنی , دکوراسیون اتاق خواب ,

به وب سایت من خوش امدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)





RSS

Powered By
loxblog.Com